16512
<

تاریخچه تیشرت مردانه | چگونگی پیدایش تیشرت چیست؟

تاریخچه تیشرت مردانه

تیشرت سبکی از پیراهن پارچه ای است که به دلیل شکل T انگلیسی به این اسم نامگذاری شده است. به شکل کلاسیک تیشرت آستین کوتاه و یقه گردی دارد. در تاریخچه تیشرت مردانه می بینید تیشرت ها عموما از پارچه ای کشی، سبک و ارزان ساخته می شوند و به راحتی تمیز می شوند.

این تیشرت ها از لباس های زیر که در قرن نوزدهم استفاده می شد تکامل یافت. در اواسط قرن بیستم از لباس زیر به لباس های عمومی تبدیل شد. تیشرت به شکل T از زمان‌های قدیم بخشی از لباس‌های بشر بوده است. به تی‌شرت‌هایی که در زمانهای قدیم می‌پوشیدند، عموماً تونیک گفته می شد. تی شرت امروزی از زیرپوش های استفاده شده در قرن 19 تکامل یافته است.

خرید تیشرت مردانه آستین کوتاه آیکن

مدل های تیشرت چگونه بود؟

در تاریخچه تیشرت مردانه آن ها با و بدون دکمه در اواخر قرن نوزدهم توسط معدنچیان به عنوان پوششی مناسب برای محیط‌های گرم مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1913، نیروی دریایی ایالات متحده برای اولین بار تیشرتها را به عنوان لباس زیر تولید کرد. تیشرت های آن زمان یک زیر پیراهن نخی سفید با یقه گرد و آستین کوتاه بودند و زیر لباس پوشیده می شد.

 برای ملوانان و تفنگداران دریایی در هنگام کار ودر زیزدریاییها و برای، آب و هوای گرمسیری رایج شد و به آنها کمک کرد تا بتوانند لباسهای فرم گرم خود را از تن بیرون بیاورند و فقط زیر پیراهن را می پوشیدند (و حسن این تیشرتها آن بود که لباسهای فرم خود را دیرتر کثیف می کردند ).

 تیشرتها پس از آن به عنوان لباس زیر برای کارگران در صنایع مختلف از جمله کشاورزی محبوب شدند. تی شرت به راحتی پوسیده می شد، به راحتی تمیز می شد و ارزان هم بود. به همین دلایل، این تن پوش انتخابی برای پسران جوان شد. پیراهن های پسرانه در رنگ ها و طرح های مختلف ساخته می شد. کلمه T-shirt در دهه 1920 بخشی از فرهنگ انگلیسی_آمریکایی شد و وارد فرهنگ لغت آنها نیز شد.

خرید انواع تیشرت

تیشرت پس از جنگ

پس از جنگ جهانی دوم ، به تدریج دیده می شد که سربازان قدیمی شلوارهای جین خود را با تی شرت های خود به عنوان لباس غیر رسمی می پوشیدند. این بلوزها پس از استفاده بازیگران در فیلمها در نهایت به عنوان لباس های مد روز و لباس بیرونی تبدیل شد. اغلب پسرها آنها را در حین انجام کارهای خانه و بازی در بیرون از خانه می پوشیدند و در نهایت ایده پوشیدن آنها را به عنوان لباس غیر رسمی همه کاره در جهان به اجرا در آوردند.